WEKO3
アイテム
Learning to do from the teaching method : A technology integrated classroom to engage preservice teachers
http://hdl.handle.net/10252/4392
http://hdl.handle.net/10252/43923a7951ae-f55a-4f73-af1e-10efd03b9549
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning to do from the teaching method : A technology integrated classroom to engage preservice teachers | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Preservice Teachers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Incentive Constructivist | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | P2P Collaboration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Leamer Centered | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Leamer Pairing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
Farouck, Ibrahim
× Farouck, Ibrahim× Watanabe, Shigeyoshi |
|||||
書誌情報 |
Proceedings of the IADIS international conference on cognition and exploratory learning in digital age 巻 2009, p. 337-341, 発行日 2009 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | IADIS Press | |||||
ISBN | ||||||
識別子タイプ | ISBN | |||||
関連識別子 | 9789728924959 | |||||
出版社版URI | ||||||
権利情報 | http://www.iadis.org | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語学 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Teachers' belief and attitude towards educational technology in relation to social psychology prevent them from integrating technology into their classrooms. This paper introduces a social incentive constructivist environment (SICE) for training preservice teachers (PT) to persuade them through experience. SICE has a social incentive model as an attempt to bring social psychology closer to educational technology, and a PT-to-PT pairing algorithm to do pairing among PT, Instructor and extemal tutor to improve collaboration. An experiment shows that SICE influences better knowledge outcome when compared with a constructivist situation where the social incentive and pairing do not applied. | |||||
会議名 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age | |||||
会議開催地 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Rome, Italy | |||||
会議開催日 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 20-22 November 2009 |