WEKO3
アイテム
経験の語りと時間的経過から捉える英語学習動機の変容
http://hdl.handle.net/10252/00005946
http://hdl.handle.net/10252/00005946e1dfd3c9-a78f-4092-a082-62fc19e68a1d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-11-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 経験の語りと時間的経過から捉える英語学習動機の変容 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語学習の動機づけ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 変容プロセス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 複線径路・等至性アプローチ(TEA) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
三ツ木, 真実
× 三ツ木, 真実 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32810 | |||||
姓名 | Mitsugi, Makoto | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 北海道英語教育学会紀要 en : HELES JOURNAL 号 18, p. 35-49, 発行日 2019-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北海道英語教育学会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1347-6343 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | 10.24675/helesje.18.0_35 | |||||
出版社版URI | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | http://www.heles-web.com/ | |||||
著作権注記 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 本論文の著作権は北海道英語教育学会に属する | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 801 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | L2 learning motivation has received a lot of interest from language teachers and researchers in the field. It is unfortunate, however, that little attention has been paid to the dynamic fluctuation of language learning motivation. The aim of this study is to understand the fluctuation in the learning motivation of one Japanese learner of English through narratives of learning experiences. The data gathered through individual interviews was analyzed qualitatively by means of Personal Attitude Construct (PAC) Analysis and Trajectory Equifinality Approach (TEA). This study focused on the period of time when the learning motivation underwent a drastic change. The results of the study revealed the particular social factors that had an effect on the learner's motivation and demotivation with regards to English language learning. What is more, this study shows that the learner’s beliefs and values about the purpose of English learning were affected by various perspective changing encounters with both influential role models, and with other learners in the same environment that resulted in comparisons. | |||||
言語 | en |