ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者一覧
  2. 三ツ木 真実
  1. 学術雑誌論文

経験の語りと時間的経過から捉える英語学習動機の変容

http://hdl.handle.net/10252/00005946
http://hdl.handle.net/10252/00005946
e1dfd3c9-a78f-4092-a082-62fc19e68a1d
名前 / ファイル ライセンス アクション
helesjournal18.pdf helesjournal18.pdf (827.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-11-28
タイトル
タイトル 経験の語りと時間的経過から捉える英語学習動機の変容
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語学習の動機づけ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 変容プロセス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 複線径路・等至性アプローチ(TEA)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 三ツ木, 真実

× 三ツ木, 真実

WEKO 32810

ja 三ツ木, 真実

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 32810
姓名 Mitsugi, Makoto
言語 en
書誌情報 ja : 北海道英語教育学会紀要
en : HELES JOURNAL

号 18, p. 35-49, 発行日 2019-03
出版者
出版者 北海道英語教育学会
言語 ja
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1347-6343
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.24675/helesje.18.0_35
出版社版URI
言語 ja
権利情報 http://www.heles-web.com/
著作権注記
言語 ja
権利情報 本論文の著作権は北海道英語教育学会に属する
テキストバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 801
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 L2 learning motivation has received a lot of interest from language teachers and researchers in the field. It is unfortunate, however, that little attention has been paid to the dynamic fluctuation of language learning motivation. The aim of this study is to understand the fluctuation in the learning motivation of one Japanese learner of English through narratives of learning experiences. The data gathered through individual interviews was analyzed qualitatively by means of Personal Attitude Construct (PAC) Analysis and Trajectory Equifinality Approach (TEA). This study focused on the period of time when the learning motivation underwent a drastic change. The results of the study revealed the particular social factors that had an effect on the learner's motivation and demotivation with regards to English language learning. What is more, this study shows that the learner’s beliefs and values about the purpose of English learning were affected by various perspective changing encounters with both influential role models, and with other learners in the same environment that resulted in comparisons.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:56:13.575555
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

三ツ木, 真実, 2019, 経験の語りと時間的経過から捉える英語学習動機の変容: 北海道英語教育学会, 35–49 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3