ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者一覧
  2. 三ツ木 真実
  1. 学術雑誌論文

The Effectiveness of Core Meaning Based Instruction on Preposition Choice

http://hdl.handle.net/10252/00005945
http://hdl.handle.net/10252/00005945
1ccd6860-2265-4b9f-85dc-033445681788
名前 / ファイル ライセンス アクション
researchbulletinofenglishteaching10-2013.pdf researchbulletinofenglishteaching10-2013 (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-11-26
タイトル
タイトル The Effectiveness of Core Meaning Based Instruction on Preposition Choice
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Mitsugi, Makoto

× Mitsugi, Makoto

WEKO 32810

en Mitsugi, Makoto

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 32810
姓名 三ツ木, 真実
言語 ja
書誌情報 ja : JACET北海道支部紀要
en : Research bulletin of English teaching

号 10, p. 1-25, 発行日 2013
出版者
出版者 JACET北海道支部
言語 ja
出版社版URI
言語 ja
権利情報 http://www.jacet-hokkaido.org/
著作権注記
言語 ja
権利情報 本論文の著作権は一般社団法人大学英語教育学会に帰属する
テキストバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 801
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the effectiveness of core-meaning-based instruction ( CMBI) on teaching the temporal use of the English prepositions: in, on, at and by. Ninety-nine Japanese college learners of English participated in this study, and two types of instruction were administered to them: core-meaning-based instruction (CMBI) and translation-based instruction (TBI). Two treatment groups were given different hint-sheets as teaching materials, and the remaining control group received no instruction. In order to examine the effectiveness of instruction, multiple choice vocabulary quizzes were administered as pre- and post-tests. Even though the results of the analysis on overall tendency showed that CMBI was not more effective than TBI, further analyses for upper and lower score groups as well as four different prepositions indicated that there were cases where CMBI was significantly more effective than TBI. This study suggests the insufficiency of implicit instruction when CMBI is used in teaching English prepositions. In addition, this study provides some evidence that CMBI may produce a favorable effect on lower proficiency learners. 1
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:56:14.995363
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Mitsugi, Makoto, 2013, The Effectiveness of Core Meaning Based Instruction on Preposition Choice: JACET北海道支部, 1–25 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3