ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者一覧
  2. 中津川 雅宣
  1. 学術雑誌論文

I Am the Icing on the Cake: Classroom-based research on the roles of teachers in the JET Program

http://hdl.handle.net/10252/5385
http://hdl.handle.net/10252/5385
c81e956d-1460-492e-9963-11654b975022
名前 / ファイル ライセンス アクション
Research Research Bulletin of English Teaching_11_1-26.pdf (301.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-11-10
タイトル
タイトル I Am the Icing on the Cake: Classroom-based research on the roles of teachers in the JET Program
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Nakatsugawa, Masanobu

× Nakatsugawa, Masanobu

WEKO 10379

en Nakatsugawa, Masanobu

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10380
姓名 中津川, 雅宣
言語 ja
書誌情報 en : Research bulletin of English teaching

巻 11, p. 1-26, 発行日 2014-03
出版者
出版者 大学英語教育学会(JACET)北海道支部
言語 ja
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880-716X
書誌ID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12507366
テキストバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 830
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 807
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This classroom-based research― through employing ethnographic data collection via qualitative methods: video-tape recording, interviews, and questionnaires ―examines the potential imbalance of power between Japanese Teachers of English (JTEs) and Assistant Language Teachers(ALTs) in the JET Program. Specifically, this research investigates how their classroom roles are locally negotiated. This research leads to deeper-grounded perspectives on how multiple forms of English language discourses are negotiated by and reified through the different perceptions of JTEs and ALTs. Revealing multiple―sometimes contradictory―discourses held by the agents in play will cast renewed attention on English language education in Japan. This will help teachers to reflect on their own teaching style as they may encounter students that have similar expectations of the JTEs and ALTs.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:14:40.160422
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Nakatsugawa, Masanobu, 2014, I Am the Icing on the Cake: Classroom-based research on the roles of teachers in the JET Program: 大学英語教育学会(JACET)北海道支部, 1–26 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3