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  1. 研究者一覧
  2. 原口 和也
  1. 学術雑誌論文

How to Produce BlockSum Instances with Various Levels of Difficulty

http://hdl.handle.net/10252/5196
http://hdl.handle.net/10252/5196
1137c08c-ca04-43f6-8689-21f0d2d4ec42
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIP_20_727.pdf JIP_20_727.pdf (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-11-20
タイトル
タイトル How to Produce BlockSum Instances with Various Levels of Difficulty
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 automatic puzzle generation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 BlockSum puzzle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difficulty adjustment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Haraguchi, Kazuya

× Haraguchi, Kazuya

WEKO 9999

en Haraguchi, Kazuya

Search repository
Abe, Yasutaka

× Abe, Yasutaka

WEKO 10000

en Abe, Yasutaka

Search repository
Maruoka, Akira

× Maruoka, Akira

WEKO 10001

en Maruoka, Akira

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10002
姓名 原口, 和也
言語 ja
書誌情報 en : Journal of Information Processing

巻 20, 号 3, p. 727-737, 発行日 2012-07
出版者
出版者 the Information Processing Society of Japan
言語 en
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0387-6101
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.2197/ipsjjip.20.727
書誌ID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00700121
権利表記
言語 en
権利情報 Copyright© 2013 by the Information Processing Society of Japan
著作権注記
言語 ja
権利情報 利用は著作権の範囲内に限定される
テキストバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 007
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 情報学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We propose a framework that yields instances of certain combinatorial puzzles. To explore such a framework, we focus on certain types of puzzles that ask an assignment of numbers to the cells of an n × n grid so that it satisfies certain constraints as well as the Latin square condition, that is, each row and column contains all of the numbers in {1, 2,...,n}. Our algorithm based on the framework automatically yields puzzle instances whose difficulties to solve can be adjusted by means of puzzle inference rules built into the algorithm. Taking up BlockSum puzzle for example, we performed experiments to demonstrate that, as is expected, human solvers tend to solve puzzle instances correctly that are produced with easy inference rules, whereas they tend to fail to solve those produced with sophisticated rules.
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 16:03:04.997696
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Haraguchi, Kazuya, Abe, Yasutaka, Maruoka, Akira, 2012, How to Produce BlockSum Instances with Various Levels of Difficulty: the Information Processing Society of Japan, 727–737 p.

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