WEKO3
アイテム
How to Produce BlockSum Instances with Various Levels of Difficulty
http://hdl.handle.net/10252/5196
http://hdl.handle.net/10252/51961137c08c-ca04-43f6-8689-21f0d2d4ec42
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2013-11-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How to Produce BlockSum Instances with Various Levels of Difficulty | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | automatic puzzle generation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | BlockSum puzzle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | difficulty adjustment | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Haraguchi, Kazuya
× Haraguchi, Kazuya× Abe, Yasutaka× Maruoka, Akira |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 10002 | |||||
姓名 | 原口, 和也 | |||||
言語 | ja | |||||
書誌情報 |
en : Journal of Information Processing 巻 20, 号 3, p. 727-737, 発行日 2012-07 |
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出版者 | ||||||
出版者 | the Information Processing Society of Japan | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-6101 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.2197/ipsjjip.20.727 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00700121 | |||||
権利表記 | ||||||
言語 | en | |||||
権利情報 | Copyright© 2013 by the Information Processing Society of Japan | |||||
著作権注記 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 利用は著作権の範囲内に限定される | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 007 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We propose a framework that yields instances of certain combinatorial puzzles. To explore such a framework, we focus on certain types of puzzles that ask an assignment of numbers to the cells of an n × n grid so that it satisfies certain constraints as well as the Latin square condition, that is, each row and column contains all of the numbers in {1, 2,...,n}. Our algorithm based on the framework automatically yields puzzle instances whose difficulties to solve can be adjusted by means of puzzle inference rules built into the algorithm. Taking up BlockSum puzzle for example, we performed experiments to demonstrate that, as is expected, human solvers tend to solve puzzle instances correctly that are produced with easy inference rules, whereas they tend to fail to solve those produced with sophisticated rules. | |||||
言語 | en |