ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文

A Social Based Language Learning for CALL Environment to Develop Japanese Students’ English Communication Skills

http://hdl.handle.net/10252/4800
http://hdl.handle.net/10252/4800
2eb71f81-fc35-4b29-b6ff-cc57598a515a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AACE AACE ELearn 2011.pdf (153.0 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2012-04-04
タイトル
タイトル A Social Based Language Learning for CALL Environment to Develop Japanese Students’ English Communication Skills
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEIC
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CMC
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Drill-and-Practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 S-BaLL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 Farouck, Ibrahim

× Farouck, Ibrahim

WEKO 9068

en Farouck, Ibrahim

Search repository
bibliographic_information en : Proceedings of ELEARN 2011

p. 617-625, 発行日 2011
権利表記
言語 en
権利情報 Copyright by AACE. Reprinted from "the Proceedings of ELEARN 2011" with permission of AACE (http://www.aace.org).
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 830
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Pre-college curricula, culture, and inadequate exposure to authentic communicative situations could be responsible for the difficulty in communicative English among Japanese college students. Additionally, Japan recognizes the TOEIC score as an authentic proof of English ability. These facts have encouraged Japanese universities to invest in CALL classrooms for CLT and drill-based TOEIC preparation without a clear pedagogy. This study proposes S-BaLL method that allows a blend of the drill-based TOEIC preparation and CLT to ensure authentic English communication. Students identify difficulties at the drill-based TOEIC preparation stage, and engage in group activities to solve the problems by turn-taking. An experiment conducted with a class of undergraduate students to ascertain students’ attitude in S-BaLL showed that most of the students were encouraged to participate. However, a few students found S-BaLL not encouraging for TOEIC preparation, and some others also preferred text to voice chat
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:10:43.286376
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Farouck, Ibrahim, 2011, A Social Based Language Learning for CALL Environment to Develop Japanese Students’ English Communication Skills: 617–625 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3