ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文

Amalgamated learning framework : a pedagogical solution and social incentive mechanism for college learners in evolutional blended learning

http://hdl.handle.net/10252/4374
http://hdl.handle.net/10252/4374
4afd40b1-fcf5-44a2-98b3-69ce4d9f6718
名前 / ファイル ライセンス アクション
Information Information and systems in education8(1)_36-47.pdf (916.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2010-12-20
タイトル
タイトル Amalgamated learning framework : a pedagogical solution and social incentive mechanism for college learners in evolutional blended learning
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 amalgamated learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 blended learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 P2P collaboration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social incentive
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperative competition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pedagogy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Farouck, Ibrahim

× Farouck, Ibrahim

WEKO 8152

en Farouck, Ibrahim

Search repository
Watanabe, Shigeyoshi

× Watanabe, Shigeyoshi

WEKO 8153

en Watanabe, Shigeyoshi

Search repository
bibliographic_information en : Information and systems in education

巻 8, 号 1, p. 36-47, 発行日 2009
出版者
出版者 Japanese Society for Information and Systems in Education
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 377
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 830
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 One of the demanding tasks of evolutional blended learning (BL) is how to improve learner participation from a social perspective. The difficulty of this task is due to a lack of online social incentives and to how challenged and resourceful learners can be identified and grouped easily for F2F and online collaboration. This paper proposes an amalgamated learning (AL) framework that has (i) a social incentive mechanism that uses Herzberg motivation-hygiene and cooperative competition theories to motivate learners; (ii) a pairing algorithm to adequately pair resourceful and challenged learners for F2F and online P2P collaboration based on specific difficulties; and (iii) a learning pedagogy to ensure content and human interactions and to enable recognition of learners' online actions to aid the incentive and the pairing mechanisms. The authors developed a prototype LMS for an experiment, and our results showed that influential and consequential motivation factors in the AL framework group influenced better learning and knowledge outcome compared to an evolutional BL group.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:10:47.127182
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Farouck, Ibrahim, Watanabe, Shigeyoshi, 2009, Amalgamated learning framework : a pedagogical solution and social incentive mechanism for college learners in evolutional blended learning: Japanese Society for Information and Systems in Education, 36–47 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3