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  1. 商学討究
  2. 商学討究 (1950.11-)
  3. 第73巻2/3号 : 伊藤一名誉教授記念号
  1. 研究者一覧
  2. 長村 知幸

地域企業の戦略展開

http://hdl.handle.net/10252/00006166
http://hdl.handle.net/10252/00006166
25631714-e08f-4fc7-948a-1669b1fa5d0e
名前 / ファイル ライセンス アクション
ER_73(2-3)_215-247.pdf ER_73(2-3)_215-247.pdf (790.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-16
タイトル
タイトル 地域企業の戦略展開
言語 ja
タイトル
タイトル The Strategies for Local Enterprise
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 長村, 知幸

× 長村, 知幸

WEKO 33288

ja 長村, 知幸

ja-Kana オサムラ, トモユキ

en Osamura, Tomoyuki

Search repository
カテゴリ
内容記述タイプ Other
内容記述 論説
言語 ja
カテゴリ
内容記述タイプ Other
内容記述 Articles
言語 en
bibliographic_information ja : 商学討究
en : The Economic Review

巻 73, 号 2/3, p. 215-247, 発行日 2022-12-23
出版者
出版者 小樽商科大学
言語 ja
出版者
出版者 Otaru University of Commerce
言語 en
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0474-8638
item_5_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00114062
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 335.3
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ビジネス・経営・産業
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では,地域企業の戦略展開を考察する。地域企業は,地方部において製品・サービスを生産する革新的な中小企業である。地域企業は,多くの場合,製品やビジネスモデルが独創的であり,特定のセグメントで高いシェアを有する。北海道のワイン産業は,明治初期から生産が試みられており,欧州系ぶどう品種の栽培適地であることから,醸造用ぶどうの生産量で全国二位を誇っている。北海道ワインは,1974年1 月に小樽市で創業して以来,「完全国産ビジネスモデル」を展開することによって,道内最大メーカーの地位を確立し,契約農家と相互信頼を醸成している。本稿の結論として,地域企業は,地域資源を活用した形で競争優位を実現していることが明らかになった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine empirically the strategies for local enterprise in Hokkaido. In this study, HOKKAIDO WEIN was selected as the case of a local enterprise. This article suggests that the networking strategies by these companies have important influences on their heterogeneity and competitive advantages. They are technological innovators in the wine industry in Hokkaido. In the initial stage, HOKKAIDO WEIN had accumulated its organizational capabilities and developed strong relationships with its contracting farmers. Mutual trust between HOKKAIDO WEIN and farms was promoted through the policy to local produce product. Thus, local enterprise improved the quality of the relational capabilities with their local farms. In particular, a networking strategy for latecomer firm will contribute to successful competitive reverse of production and sales amount. Our research identified that the symbolic action by the entrepreneur of the local enterprise had positive effect to upgrade their organizational capabilities.
In conclusion, it was observed that the strategies for local enterprise had
realized the network management and sustained competitive advantage in
their initial stage.
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 15:48:31.969494
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