WEKO3
アイテム
Developing Online Drill-Based English Content for TOEIC Preparation at a Japanese University
http://hdl.handle.net/10252/4725
http://hdl.handle.net/10252/4725328106e5-b643-4364-b78d-f98bdd151616
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developing Online Drill-Based English Content for TOEIC Preparation at a Japanese University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | E-learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Action research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Content development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Socio-cultural | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social-constructivism | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Farouck, Ibrahim
× Farouck, Ibrahim |
|||||
bibliographic_information |
ja : 小樽商科大学人文研究 巻 122, p. 127-148, 発行日 2011-12-20 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 小樽商科大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0482-458X | |||||
item_5_source_id_11 | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00133464 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 830 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語学 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Many international institutions including some major companies in Japan have resorted to considering TOEIC scores as authentic proof of English ability among Japanese graduates. This development is motivating many universities in Japan to invest in CALL environments that use commercial drill-andpractice systems for TOEIC preparation. The content of some of the commercial systems do not reflect the connection between the essential business English taught in the F2F classrooms and the Japanese social-cultural context,which improve comprehension and retention. This paper discusses a method that uses action research based on social constructivism, and involves a team of English faculty members, to develop online drill-andpractice English content for Japanese students. The research involved the use of only the content of a commercial TOEIC preparation system at a stage, and with the new content developed by the team in different cohorts. A statistical analysis of the TOEIC scores of more than 1400 students over three years shows that there has been a significant improvement of the 127 TOEIC scores and an improved learner motivation as a result of the new content. | |||||
言語 | en |