ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人文研究
  2. 第122輯 : 創立百周年記念号

Developing Online Drill-Based English Content for TOEIC Preparation at a Japanese University

http://hdl.handle.net/10252/4725
http://hdl.handle.net/10252/4725
328106e5-b643-4364-b78d-f98bdd151616
名前 / ファイル ライセンス アクション
RLA_122_127-148.pdf RLA_122_127-148.pdf (772.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-01-23
タイトル
タイトル Developing Online Drill-Based English Content for TOEIC Preparation at a Japanese University
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 E-learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEIC
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Action research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Content development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Socio-cultural
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social-constructivism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Farouck, Ibrahim

× Farouck, Ibrahim

WEKO 1360

en Farouck, Ibrahim

Search repository
bibliographic_information ja : 小樽商科大学人文研究

巻 122, p. 127-148, 発行日 2011-12-20
出版者
出版者 小樽商科大学
言語 ja
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0482-458X
item_5_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00133464
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 830
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 言語学
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Many international institutions including some major companies in Japan have resorted to considering TOEIC scores as authentic proof of English ability among Japanese graduates. This development is motivating many universities in Japan to invest in CALL environments that use commercial drill-andpractice systems for TOEIC preparation. The content of some of the commercial systems do not reflect the connection between the essential business English taught in the F2F classrooms and the Japanese social-cultural context,which improve comprehension and retention. This paper discusses a method that uses action research based on social constructivism, and involves a team of English faculty members, to develop online drill-andpractice English content for Japanese students. The research involved the use of only the content of a commercial TOEIC preparation system at a stage, and with the new content developed by the team in different cohorts. A statistical analysis of the TOEIC scores of more than 1400 students over three years shows that there has been a significant improvement of the 127 TOEIC scores and an improved learner motivation as a result of the new content.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:10:52.581847
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Farouck, Ibrahim, 2011, Developing Online Drill-Based English Content for TOEIC Preparation at a Japanese University: 小樽商科大学, 127–148 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3