WEKO3
アイテム
COVID-19パンデミックは消費者物価指数にどのような影響を与えたか? 中国からの証拠
http://hdl.handle.net/10252/00006190
http://hdl.handle.net/10252/0000619053e8759a-6127-4961-8dac-c26599cea7fd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ER_73(4)_187-210.pdf (793.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How has the COVID-19 pandemic impacted the consumer price index? Evidence from China | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | COVID-19パンデミックは消費者物価指数にどのような影響を与えたか? 中国からの証拠 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
趙, 梓岩
× 趙, 梓岩 |
|||||
カテゴリ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Articles | |||||
言語 | en | |||||
カテゴリ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論説 | |||||
言語 | ja | |||||
書誌情報 |
ja : 商学討究 en : The Economic Review 巻 73, 号 4, p. 187-210, 発行日 2023-03-17 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 小樽商科大学 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Otaru University of Commerce | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0474-8638 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00114062 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 337.8 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジネス・経営・産業 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper provides empirical insight into the impact of the COVID-19 pandemic on the consumer price index (CPI) using a difference-in-difference approach. Using monthly panel data for eight CPI categories for China and considering two specifications (i.e., the average effect and month-by-month effect), we reveal that the pandemic had a persistent negative impact on housing and daily consumables, whereas no evidence was found for a strong effect on health care. Regarding education, culture, and recreation, the pandemic mainly had a persistent positive effect over the initial months of the pandemic and then a negative effect for several months. In addition, the pandemic could have a positive effect on food, tobacco, and liquor, while it may have a persistent negative impact on clothing, transport, and communications. Furthermore, there could be a positive effect, which has increased slightly since the pandemic outbreak, on other articles and services. | |||||
言語 | en |