WEKO3
アイテム
Customer orientation, conflict, and innovativeness in Japanese sales departments
http://hdl.handle.net/10252/666
http://hdl.handle.net/10252/6667fca31f8-40a7-4abd-94a9-baae8d281715
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Customer orientation, conflict, and innovativeness in Japanese sales departments | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Customer orientation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Conflict | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Innovativeness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sales department | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japan | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Matsuo, Makoto
× Matsuo, Makoto |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32777 | |||||
姓名 | 松尾, 睦 | |||||
言語 | ja | |||||
書誌情報 |
en : Journal of Business Research 巻 59, 号 2, p. 242-250, 発行日 2006-02 |
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出版者 | ||||||
出版者 | Elsevier | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0148-2963 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.1016/j.jbusres.2005.06.002 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00251174 | |||||
出版社版URI | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | http://www.sciencedirect.com/science/journal/01482963 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 674 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 675 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジネス・経営・産業 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There has been an argument over whether customer orientation enhances innovation; moreover, the customer orientation/innovation mechanism remains unclear. This study investigated how customer orientation influences innovativeness through three types of conflict using a sample of 193 sales departments in Japanese firms. A structural equation modeling revealed that (1) customer orientation was positively related to task conflict and negatively related to process conflict, and that (2) task conflict was positively related to innovativeness, while process and relationship conflict was negatively related to innovativeness. The results suggest that customer orientation influences innovativeness by enhancing positive conflict and reducing negative conflict. | |||||
言語 | en |