WEKO3
アイテム
How Simple Algorithms Can Solve Latin Square Completion-Type Puzzles Approximately
http://hdl.handle.net/10252/5462
http://hdl.handle.net/10252/54621995d564-5d93-4ca0-a422-09ae7d11c67a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2015-05-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How Simple Algorithms Can Solve Latin Square Completion-Type Puzzles Approximately | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Latin square Completion-Type puzzles | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | approximation algorithms | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sudoku | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Futoshiki | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kenken | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Haraguchi, Kazuya
× Haraguchi, Kazuya× Ono, Hirotaka |
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書誌情報 |
Journal of Information Processing 巻 23, 号 3, p. 276-283, 発行日 2015-05 |
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出版者 | ||||||
出版者 | Information Processing Society of Japan | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-6101 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.2197/ipsjjip.23.276 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00700121 | |||||
権利表記 | ||||||
権利情報 | 利用は著作権の範囲内に限定される | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 007 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Among many variations of pencil puzzles, Latin square Completion-Type puzzles (LSCPs) are quite popular for puzzle fans. Concerning these puzzles, the solvability has been investigated from the viewpoint of time complexity in the last decade; it has been shown that, in most of these puzzles, it is NP-complete to determine whether a given puzzle instance has a proper solution. In this paper, we investigate the approximability of three LSCPs: Sudoku, Futoshiki and Kenken. We formulate each LSCP as a maximization problem that asks to fill as many cells as possible, under the Latin square condition and the inherent condition. We then propose simple generic approximation algorithms for them and analyze their approximation ratios. |