WEKO3
アイテム
Revealed Attention
http://hdl.handle.net/10252/5181
http://hdl.handle.net/10252/51810734ae22-0a20-4131-b4ee-0a66c224c68c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2013-10-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Revealed Attention | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Revealed Preferences | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Awareness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Attention | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consideration Set | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Masatlioglu, Yusufcan
× Masatlioglu, Yusufcan× Nakajima, Daisuke× Ozbay, Erkut Y |
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書誌情報 |
en : The American Economic Review 巻 102, 号 5, p. 2183-2205, 発行日 2012-08 |
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出版者 | ||||||
出版者 | American Economic Association | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0002-8282 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | 10.1257/aer.102.5.2183 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA00021334 | |||||
権利表記 | ||||||
言語 | en | |||||
権利情報 | Copyright © 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 by the American Economic Association | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 331 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 330 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経済学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The standard revealed preference argument relies on an implicit assumption that a decision maker considers all feasible alternatives. The marketing and psychology literatures, however, provide wellestablished evidence that consumers do not consider all brands in a given market before making a purchase (Limited Attention). In this paper, we illustrate how one can deduce both the decision maker's preference and the alternatives to which she pays attention and inattention from the observed behavior. We illustrate how seemingly compelling welfare judgments without specifying the underlying choice procedure are misleading. Further, we provide a choice theoretical foundation for maximizing a single preference relation under limited attention. | |||||
言語 | en |