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  1. 研究者一覧
  2. 中島 大輔
  1. 学術雑誌論文

Revealed Attention

http://hdl.handle.net/10252/5181
http://hdl.handle.net/10252/5181
0734ae22-0a20-4131-b4ee-0a66c224c68c
名前 / ファイル ライセンス アクション
American American Ecoonomic Review102_2183-2205.pdf (330.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-10-10
タイトル
タイトル Revealed Attention
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Revealed Preferences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Attention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consideration Set
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Masatlioglu, Yusufcan

× Masatlioglu, Yusufcan

WEKO 9967

en Masatlioglu, Yusufcan

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Nakajima, Daisuke

× Nakajima, Daisuke

WEKO 9968

en Nakajima, Daisuke

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Ozbay, Erkut Y

× Ozbay, Erkut Y

WEKO 9969

en Ozbay, Erkut Y

Search repository
書誌情報 en : The American Economic Review

巻 102, 号 5, p. 2183-2205, 発行日 2012-08
出版者
出版者 American Economic Association
言語 en
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0002-8282
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1257/aer.102.5.2183
書誌ID(NCID)
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00021334
権利表記
言語 en
権利情報 Copyright © 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 by the American Economic Association
テキストバージョン
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 331
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 330
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 経済学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The standard revealed preference argument relies on an implicit assumption that a decision maker considers all feasible alternatives. The marketing and psychology literatures, however, provide wellestablished evidence that consumers do not consider all brands in a given market before making a purchase (Limited Attention). In this paper, we illustrate how one can deduce both the decision maker's preference and the alternatives to which she pays attention and inattention from the observed behavior. We illustrate how seemingly compelling welfare judgments without specifying the underlying choice procedure are misleading. Further, we provide a choice theoretical foundation for maximizing a single preference relation under limited attention.
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 15:50:13.469007
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Masatlioglu, Yusufcan, Nakajima, Daisuke, Ozbay, Erkut Y, 2012, Revealed Attention: American Economic Association, 2183–2205 p.

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