WEKO3
アイテム
Choice by Iterative Search
http://hdl.handle.net/10252/5180
http://hdl.handle.net/10252/5180a8c90daf-ee1d-4125-bd34-57e55be3aafc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Choice by Iterative Search | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | search | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | satisficing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | bounded rationality | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consideration set | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reference-dependent choice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | revealed preference | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Masatlioglu, Yusufcan
× Masatlioglu, Yusufcan× Nakajima, Daisuke |
|||||
書誌情報 |
en : Theoretical economics 巻 8, 号 3, p. 701-728, 発行日 2013-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | The Econometric Society | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 1555-7561 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.3982/TE1014 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12433656 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 331 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 330 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経済学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When making choices, decision makers often either lack information about alternatives or lack the cognitive capacity to analyze every alternative. To capture these situations, we formulate a framework to study behavioral search by utilizing the idea of consideration sets. Consumers engage in a dynamic search process. At each stage, they consider only those options in the current consideration set. We provide behavioral postulates that characterize this model. We illustrate how one can identify both search paths and preferences. | |||||
言語 | en |