WEKO3
アイテム
積極的安楽死と消極的安楽死(II) : 「殺すこと」と「死ぬに任せること」
http://hdl.handle.net/10252/4688
http://hdl.handle.net/10252/4688a5f2dcff-b774-453a-90cf-dc2a51fcd7a7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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埼玉工大紀要11_23-45.pdf (1.5 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2011-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 積極的安楽死と消極的安楽死(II) : 「殺すこと」と「死ぬに任せること」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Positive and Negative Euthanasia (II) : Killing and Letting Die | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
久保田, 顕二
× 久保田, 顕二 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 8816 | |||||
姓名 | Kubota, Kenji | |||||
書誌情報 |
Contexture : 教養紀要 巻 11, p. 23-45, 発行日 1993 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 埼玉工業大学 | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0910-1233 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10012262 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 150 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 100 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 哲学・倫理学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines three main objections raised against James Rachels' claim that the distinction between killing and letting die has no moral significance. The first objection, which is based upon a rule-utilitarian position, holds that the current moral rules forbidding active killing have the highest “utility value" in the structure of our present moral code and therefore should not be abandoned. The second objection focuses on the interpretation of the AMA statement which Rachels attacks in his argument, and says that he misunderstands the statement because it does not concern itself with the distinction as he supposes. The third objection, which Philippa Foot makes, appeals to the concept of virtue. According to the objection, the killing / letting-die distinction is morally relevant because an unjustified act of killing is contrary to “justice" whereas an unjustified act of letting die is contrary to “charity". |