WEKO3
アイテム
CSRと経営戦略 : CSRと企業業績に関する実証分析から
http://hdl.handle.net/10252/3592
http://hdl.handle.net/10252/35924e0aebc7-e05d-4c0c-8723-3e309717b8c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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総合政研30_37-57.pdf (1.4 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2009-11-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | CSRと経営戦略 : CSRと企業業績に関する実証分析から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | CSR and strategic management : an empirical study on CSR and corporate profitability | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業の社会的責任(CSR) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経営戦略 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コーポレート・レピュテーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Corporate Social Responsibility (CSR) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Strategic Management | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Corporate Reputation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
加賀田, 和弘
× 加賀田, 和弘 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 6627 | |||||
姓名 | Kagata, Kazuhiro | |||||
書誌情報 |
総合政策研究 巻 30, p. 37-58, 発行日 2008-11 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 関西学院大学総合政策学部研究会 | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1341-996X | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10525697 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 335.15 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジネス・経営・産業 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Corporate Social Responsibility (CSR) has becoming more and more important factor on business management. However, the definition of CSR is still vague and so corporations cannot obtain clear stance how to work on CSR. The purposes of this article are two. One is to answer the question what approach should corporations adopt for CSR, especially a view point of strategic management? I proposed the idea of corporate reputation as a resource which could produce sustained competitive advantage from the view of RBV (Resource Based View of the firm). And another is to examine the relationship between CSR and corporate profitability by using the method of QAQF (Quantitative Analysis for Qualitative Factors). The results showed that corporations classified as positively working on CSR did not necessarily obtain high profitability except for the items, child-care leave acquisition rate and female employee ratio. |