WEKO3
アイテム
The Effect of the TOEIC Drill-Based E-learning: A Case Study of TOEIC First Year Preparation Course
http://hdl.handle.net/10252/5456
http://hdl.handle.net/10252/54565737d772-a57b-445f-8dc9-58c42e8a8103
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
LS23_33-38.pdf (233.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Effect of the TOEIC Drill-Based E-learning: A Case Study of TOEIC First Year Preparation Course | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Nakatsugawa, Masanobu
× Nakatsugawa, Masanobu |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1229 | |||||
姓名 | 中津川, 雅宣 | |||||
言語 | ja | |||||
姓 | 中津川 | |||||
言語 | ja | |||||
名 | 雅宣 | |||||
言語 | ja | |||||
カテゴリ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文・研究ノート | |||||
言語 | ja | |||||
書誌情報 |
en : Language Studies ja : 言語センター広報 巻 23, p. 33-38, 発行日 2015-01-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 小樽商科大学言語センター | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Center for Language Studies, Otaru University of Commerce | |||||
言語 | en | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0919-3006 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10428522 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines the effectiveness of an in-house developed e-learning system for TOEIC Test at Otaru University of Commerce. In order to see how the system helps the students to improve their listening and reading scores throughout the Spring 2014 semester, Two-way repeated measures ANOVA is conducted to three tests: before they start the system (Pre-Test); at the middle of the semester (Mid-Test); at the end of the semester (Post-Test). The findings using 206 first year students show that the listening score gradually improves; the reading score decreases, on the other hand. The extensive listening practice may affect the improvement of the listening score, while the reading practice for TOEIC in the system does not help them effectively for some possible reasons. This research will give an effective way of.improving TOEIC scores through the e-learning system. | |||||
言語 | en |