ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者一覧
  2. 中津川 雅宣
  1. 言語センター広報
  2. 第23号

The Effect of the TOEIC Drill-Based E-learning: A Case Study of TOEIC First Year Preparation Course

http://hdl.handle.net/10252/5456
http://hdl.handle.net/10252/5456
5737d772-a57b-445f-8dc9-58c42e8a8103
名前 / ファイル ライセンス アクション
LS23_33-38.pdf LS23_33-38.pdf (233.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-07
タイトル
タイトル The Effect of the TOEIC Drill-Based E-learning: A Case Study of TOEIC First Year Preparation Course
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Nakatsugawa, Masanobu

× Nakatsugawa, Masanobu

WEKO 456

en Nakatsugawa, Masanobu


Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1229
姓名 中津川, 雅宣
言語 ja
姓 中津川
言語 ja
名 雅宣
言語 ja
カテゴリ
内容記述タイプ Other
内容記述 論文・研究ノート
言語 ja
bibliographic_information en : Language Studies
ja : 言語センター広報

巻 23, p. 33-38, 発行日 2015-01-31
出版者
出版者 小樽商科大学言語センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for Language Studies, Otaru University of Commerce
言語 en
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0919-3006
item_5_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10428522
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the effectiveness of an in-house developed e-learning system for TOEIC Test at Otaru University of Commerce. In order to see how the system helps the students to improve their listening and reading scores throughout the Spring 2014 semester, Two-way repeated measures ANOVA is conducted to three tests: before they start the system (Pre-Test); at the middle of the semester (Mid-Test); at the end of the semester (Post-Test). The findings using 206 first year students show that the listening score gradually improves; the reading score decreases, on the other hand. The extensive listening practice may affect the improvement of the listening score, while the reading practice for TOEIC in the system does not help them effectively for some possible reasons. This research will give an effective way of.improving TOEIC scores through the e-learning system.
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:14:42.581530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3