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  1. 商学討究
  2. 商学討究 (1950.11-)
  3. 第73巻4号 : 李濟民名誉教授・瀬戸篤名誉教授記念号

COVID-19パンデミックは消費者物価指数にどのような影響を与えたか? 中国からの証拠

http://hdl.handle.net/10252/00006190
http://hdl.handle.net/10252/00006190
53e8759a-6127-4961-8dac-c26599cea7fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
ER_73(4)_187-210.pdf ER_73(4)_187-210.pdf (793.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-27
タイトル
タイトル How has the COVID-19 pandemic impacted the consumer price index? Evidence from China
言語 en
タイトル
タイトル COVID-19パンデミックは消費者物価指数にどのような影響を与えたか? 中国からの証拠
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 趙, 梓岩

× 趙, 梓岩

WEKO 33329

ja 趙, 梓岩

ja-Kana チョウ, シガン

en Zhao, Ziyan

Search repository
カテゴリ
内容記述タイプ Other
内容記述 Articles
言語 en
カテゴリ
内容記述タイプ Other
内容記述 論説
言語 ja
bibliographic_information ja : 商学討究
en : The Economic Review

巻 73, 号 4, p. 187-210, 発行日 2023-03-17
出版者
出版者 小樽商科大学
言語 ja
出版者
出版者 Otaru University of Commerce
言語 en
ISSN / EISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0474-8638
item_5_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00114062
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 337.8
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ビジネス・経営・産業
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper provides empirical insight into the impact of the COVID-19 pandemic on the consumer price index (CPI) using a difference-in-difference approach. Using monthly panel data for eight CPI categories for China and considering two specifications (i.e., the average effect and month-by-month effect), we reveal that the pandemic had a persistent negative impact on housing and daily consumables, whereas no evidence was found for a strong effect on health care. Regarding education, culture, and recreation, the pandemic mainly had a persistent positive effect over the initial months of the pandemic and then a negative effect for several months. In addition, the pandemic could have a positive effect on food, tobacco, and liquor, while it may have a persistent negative impact on clothing, transport, and communications. Furthermore, there could be a positive effect, which has increased slightly since the pandemic outbreak, on other articles and services.
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 15:47:24.869592
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趙, 梓岩, 2023, COVID-19パンデミックは消費者物価指数にどのような影響を与えたか? 中国からの証拠: 小樽商科大学, 187–210 p.

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