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  1. 研究者一覧
  2. 伊藤 一
  1. CGS (CBC) ディスカッションペーパー

宿泊業のサービスのサービス構成要素に関する重要度調査法に関しての一考察 : 北海道への台湾人観光客の事例を中心に

http://hdl.handle.net/10252/4267
http://hdl.handle.net/10252/4267
c1280e80-d42c-42d0-8568-d26e4f005a6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
DP_81.PDF DP_81.PDF (1.6 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2010-07-23
タイトル
タイトル 宿泊業のサービスのサービス構成要素に関する重要度調査法に関しての一考察 : 北海道への台湾人観光客の事例を中心に
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Importance Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Services of Hot-spring Hotels
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The pair-wise comparison
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Taiwanese Pleasure Travelers
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 重要度分析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 温泉宿泊施設におけるサービス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 一対比較法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 台湾人観光客
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者 稲葉, 由之

× 稲葉, 由之

WEKO 7839

ja 稲葉, 由之

Search repository
沈, 潔如

× 沈, 潔如

WEKO 7840

ja 沈, 潔如

Search repository
伊藤, 一

× 伊藤, 一

WEKO 7841

ja 伊藤, 一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7842
姓名 Inaba, Yoshiyuki
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7843
姓名 Shen, Chieh-Ju
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7844
姓名 Ito, Hajime
言語 en
bibliographic_information en : Discussion paper series

巻 81, p. 1-16, 発行日 2003-02
出版者
出版者 小樽商科大学ビジネス創造センター
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 689.8
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ビジネス・経営・産業
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There is a significant rise of number of Taiwanese tourists to visit Hokkaido in recent years, and they have been gradually regarded as important customer sources by the local hot-spring hotel business. Facing this new situation, it is important for hotel managers to adopt proper strategies to fit these tourists ’needs.In order to understand Taiwanese tourists’ major concerns regarding hotel services, a pair-wise comparison questionnaire survey was conducted. The results show that, for Taiwanese tourists, (1)the tangible factors are more important than the intangible factors, and (2)‘installation of outdoor bath’ and ‘quality of food, are two major concerns among various service items.Based on this solid analysis, three suggestions are recommended to hotel managers: (1) reinforce of service provider’s language ability, (2) providing the Japanese atmosphere, and (3)the use of Internet.  北海道への台湾人観光客が急増している状況を受け,北海道の温泉宿泊施設は台湾人観光客を新たな顧客ターゲットとして経営資源を投入している。新たな顧客ターゲットに面し,顧客のニーズを把握してそのニーズに合った計画を策定することは経営者の重要な課題となっている。台湾人観光客のニーズを理解するため,本論文は一対比較法を中心とする質間票調査を行い,彼らが重要視するサービス要素を明らかにすることを目的とする。分析の結果によると,(1) 台湾人観光客は無形的側面のサービスより有形的側面のサービスを重視していることと,(2)「露天風呂の設置」および「食事の質」の2要素に力を入れることにより,台湾人観光客に対する強みが生じてくることが明らかにされた。最後に,この結果を用いて,北海道の温泉宿泊施設業者に台湾人観光客への3つの対応戦略を提案した。
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 16:22:59.724871
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稲葉, 由之, 沈, 潔如, 伊藤, 一, 2003, 宿泊業のサービスのサービス構成要素に関する重要度調査法に関しての一考察 : 北海道への台湾人観光客の事例を中心に: 小樽商科大学ビジネス創造センター, 1–16 p.

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