WEKO3
アイテム
First-price auctions, Dutch auctions, and buy-it-now prices with Allais paradox bidders
http://hdl.handle.net/10252/5179
http://hdl.handle.net/10252/5179020adbd1-1ca5-4d15-bdf4-8c6a35db9d77
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | First-price auctions, Dutch auctions, and buy-it-now prices with Allais paradox bidders | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dutch auctions (descending auctions) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Allais paradox | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | buy-it-now-prices | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
Nakajima, Daisuke
× Nakajima, Daisuke |
|||||
書誌情報 |
Theoretical Economics 巻 6, 号 3, p. 473-498, 発行日 2011-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | The Econometric Society | |||||
ISSN / EISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1555-7561 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | info:doi/10.3982/TE502 | |||||
書誌ID(NCID) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12433656 | |||||
テキストバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 330 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 経済学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper investigates first-price and Dutch auctions when bidders have preferences exhibiting the Allais paradox. We characterize an equilibrium for both auctions, paying particular attention to the dynamic inconsistency problems that can arise with such preferences. We show that the Dutch auction systematically yields a higher revenue than the first-price auction. This stands in sharp contrast to the presumption that these auctions are strategically equivalent, which is indeed valid in the expected utility case. We also show that introducing a “buy-it-now price” to the first-price auction increases seller's expected revenue when bidders have Allais paradox preference, while it does not for expected-utility maximizers. |