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  1. 研究者一覧
  2. 伊藤 一
  1. CGS (CBC) ディスカッションペーパー

Internal and External Views of the Corporate Reputation in the Japanese Hotel Industry

http://hdl.handle.net/10252/4272
http://hdl.handle.net/10252/4272
b8497e2c-9cff-4c1a-b52a-08001553e9f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
DP_89.PDF DP_89.PDF (1.1 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2010-07-28
タイトル
タイトル Internal and External Views of the Corporate Reputation in the Japanese Hotel Industry
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者 Itoh, Hajime

× Itoh, Hajime

WEKO 7823

en Itoh, Hajime

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7824
姓名 伊藤, 一
言語 ja
bibliographic_information en : Discussion paper series

巻 89, p. 1-24, 発行日 2003-02
出版者
出版者 小樽商科大学ビジネス創造センター
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 689.8
NIIサブジェクト
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ビジネス・経営・産業
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Brand Personality is one way to evaluate the reputation of a business, by assessing how and in what way brand is recognized both internally and externally. Here "identity" is defined as what the employees think of the business and "image" is what the customers think of the business. In many Reputation models identity and image are thought of as being linked together and mutually dependent. If there is a causal link then the perception of customer facing employees may influence that of customers. In this study the perceptions of customers and employees in a number of ‘hot spring’ hotels in Japan are assessed using a brand personality scale. Identity and image are found to correlate, confirming previous studies in different cultures and suggesting ways in which reputation can be influenced.
言語 en
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Ver.1 2023-05-15 16:24:04.604945
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Cite as

Itoh, Hajime, 2003, Internal and External Views of the Corporate Reputation in the Japanese Hotel Industry: 小樽商科大学ビジネス創造センター, 1–24 p.

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